۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۹۷۲۸۹

یادداشت | شام عزای بی‌ بی‌ سی در 40 سالگی ما

یادداشت | شام عزای بی‌ بی‌ سی در 40 سالگی ما
بی بی سی در شام پیروزی انقلاب اسلامی حضور میلیونی مردم را نادیده گرفت، کارشناسانی را حاضر کرد تا برای خودشان طرح عملیاتی برای رژیم چنج را بسرایند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، چندی پیش جان بولتن یکی از محافظه کاران نئوکان، نوید داده بود که در چهل سالگی انقلاب اسلامی، جشن نابودی انقلاب را در میدان آزادی برگزار می‌کنند و حالا امسال مردم ایران نشان دادند که این اتفاق به این سادگی‌ها قرار نیست تا رقم بخورد.

نکته جالب مسئله مناظره‌ای بود که شبکه بی بی سی به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی پخش کرد و تلاش کرد تا راهبرد آینده نابودی انقلاب اسلامی را تئوریزه کند. از طرفی نامور حقیقی استاد دانشگاهی در کانادا حضور داشت که اعتقاد به اصلاحات داشت، مسیح علینژاد و نیما راشدان معتقد به انقلاب مجدد بودند و مهدی خزغلی هم همصدا با نیما راشدان از داخل ایران، این مناظره را همراهی می‌نمود.

یادداشت // مبارزه به نام آزادی با طعم نان سنگگ داغ

نیما راشدان، یکی از فعالان ضد انقلاب که در عرصه‌های مختلف علیه مردم ایران حاضر بوده است.

شام جشن پیروزی برایشان عزا بود

مناظره درباره حکومت بعد از انقلاب اسلامی بود، در حالی که مهمترین سوژه این روزها انقلاب مردمی است، همین جا می‌توان دوست و دشمن را از هم تفکیک نمود. حالا روباه دم تکان داده و سگ و شغال را به دور هم جمع کرده است تا در بزم جنگل شیر را قربانی کنند ولی غافل از اینکه شیر بیشه بید نیست که با این بادها بلرزد.

نیما راشدان در صحبت‌های خود گفت که آمریکا و دولت ترامپ خدمت‌های زیادی به مردم دنیا انجام داده است، در آفریقا واکسیناسیون به راه انداخته است و حالا ربع پهلوی با حمایت این دولت جمهوری خواه با پیشینه 2500 ساله قرار است که مدل جایگزین جمهوری اسلامی در منطقه باشد.

مهمترین صحبت‌های کارشناس هم بوی وابستگی می‌داد؛ مردم ما چهل سال قبل انقلاب کردند تا ارباب نداشته باشند و وابستگی به این کشور و آن کشور آنها را خسته کرده بود، حالا همین مشکلاتی هم که در داخل داریم به خاطر ادعای مذاکرات است، یعنی لیبرال‌ها در داخل معتقد هستند که با کمک غرب، پیشرفت می‌کنیم ولی اوضاعشان را می‌بینید و از همه مهمتر اوضاع مردم را که در مشقت اقتصادی به سر می‌برند.

یادداشت // مبارزه به نام آزادی با طعم نان سنگگ داغ

لیبرال‌ها همیشه آتش بیار معرکه‌اند

هر زمان که لیبرال‌ها به اقتضاء زمانه بر مصدر امور قرار می‌گیرند، سبب می‌شود که دوباره مسئله انقلاب و تغییر نظام از سوی اپوزیسیون پررنگ شود؛ خودشان می‌دانند که فضای اجتماعی کشور به خاطر عدم تدبیر درست امور از سوی دولتمردان به سوی گسست‌های اجتماعی می‌رود.

مصی علینژاد که مامور است تا گسست مذهبی در حوزه حجاب را میان جامعه فعال کند، معتقد بود که جای پرچم آتش زدن باید با همه دولت‌ها مذاکره کنیم. این نکته در حالی بیان می‌شود که گویا شش سال کشور ما معطل چه بود؟

یادداشت // مبارزه به نام آزادی با طعم نان سنگگ داغ

حرف‌های این جماعت بعد از راهپیمایی 22 بهمن بیشتر برایم به طنز می‌ماند، امروز مردم متوجه شدند که میان دولت و نظام تفکیک‌هایی وجود دارد، همین مسئله سبب می‌شود که در انتخاب‌هایی که انجام می‌دهند، دقت لازم را داشتند و بدانند که هر فعالیتی از سوی مردم تبعاتی را هم به همراه دارد.

البته از این هم نگذریم که چقدر خوب به همدیگر لقب مزدور می‌دادند، در بخشی از مناظره مصی علینژاد به نامور حقیقی می‌گوید که با پول مردم به کانادا رفته است و همان جا نامور حقیقی نیز پاسخ داد که شما مزدور آمریکا هستی و از آمریکا پول می‌گیری. /882/ی703/س

مهدی شهیدی

ارسال نظرات